Webshop podrška 095/5355-262 PON - PET od 8 do 15h SUB od 8 do 13h
Webshop podrška 095/5355-262 PON - PET od 8 do 15h SUB od 8 do 13h
Slika za kategoriju Glavni dijelovi motorne pile 

Glavni dijelovi motorne pile 

Motorna pila sastoji se od nekoliko ključnih dijelova koji rade zajedno kako bi pružili učinkovitu izvedbu rezanja. Glavni dijelovi motorne pile: 

  1. MotorMotor je srce motorne pile i odgovoran je za stvaranje snage koja pokreće lanac. Motor može biti dvotaktni ili četverotaktni, s tim da su dvotaktni motori češći u manjim motornim pilama. 
  2. LanacLanac je dio motorne pile koji je odgovoran za rezanje drva. Lanac je montiran na polugu i pokreće ga motor. 
  3. MačMač je dio motorne pile koji drži lanac i vodi ga dok reže kroz drvo. Duljina šipke može varirati, pri čemu se duže šipke koriste za veća stabla, a kraće za manje drveće i grmlje. 
  4. Spremnik gorivaSpremnik goriva je odgovoran za skladištenje goriva za motor. Spremnik goriva obično se nalazi u blizini motora i povezan je s rasplinjačem. 
  5. RasplinjačRasplinjač je odgovoran za miješanje zraka i goriva kako bi se stvorila zapaljiva smjesa koju motor može sagorjeti. Rasplinjač se obično nalazi blizu motora i spojen je na spremnik goriva. 
  6. SvjećicaSvjećica je odgovorna za iskru koja pokreće motor. Svjećica se obično nalazi blizu vrha motora i spojena je na svitak paljenja. 
  7. Zavojnica paljenjaZavojnica paljenja odgovorna je za stvaranje visokonaponske iskre koja je potrebna za pokretanje motora. Zavojnica paljenja obično se nalazi u blizini svjećice i spojena je na akumulator ili zamašnjak. 
  8. Filter zraka: Zračni filter je odgovoran za filtriranje zraka koji ulazi u motor. Filter za zrak obično se nalazi u blizini rasplinjača i pomaže u sprječavanju ulaska prljavštine i krhotina u motor. 
  9. Spremnik za ulje:  Spremnik za ulje je odgovoran za skladištenje ulja koje se koristi za podmazivanje lanca i drugih pokretnih dijelova motorne pile. Spremnik za ulje obično se nalazi blizu motora i spojen je na pumpu za ulje. 
  10. Pumpa za ulje: Pumpa za ulje je odgovorna za isporuku ulja do lanca i drugih pokretnih dijelova motorne pile. Pumpa za ulje obično se nalazi u blizini spremnika za ulje i spojena je na motor. 

 

Najčešći simptomi kvarova motornih pila 

 

Unatoč brojnim prednostima motornih pila, one su sklone kvarovima zbog niza razloga. U nastavku pogledajte neke od najčešćih problema na koje možete naići s motornom pilom: 

  1. Motor se ne pokrećeAko se motor ne pokreće, to može biti zbog raznih razloga, uključujući nedostatak goriva, prazan akumulator ili problem sa svjećicom. 
  2. Motor radi lošeAko motor radi loše, to može biti zbog problema s rasplinjačem, začepljenim filterom zraka ili problemom sa sustavom goriva.
  3. Lanac se ne okreće:  Ako se lanac ne okreće, to može biti zbog problema s napetosti lanca, problema sa kvačilom ili problema s kočnicom lanca.
  4. Lanac je tup: Ako je lanac tup, to može biti zbog nedostatka odgovarajućeg održavanja, nepravilne uporabe motorne pile ili korištenja pogrešne vrste ulja za lanac.
  5. Lanac silazi s vodilice:  Ako lanac pada s vodilice, to može biti zbog problema s zategnutošću lanca, istrošene ili oštećene vodilice ili istrošenog i oštećenog lančanika.
  6. Curenje ulja: Ako primijetite curenje ulja iz vaše motorne pile, to može biti zbog problema s pumpom ulja, oštećenim spremnikom ulja ili oštećenom brtvom.
  7. Pregrijavanje motorne pile:  Ako se vaša motorna pila pregrije, to može biti zbog problema s zračnim filterom, nedostatkom odgovarajuće ventilacije ili problemom s uljnim sustavom.
  8. Vibracije:  Ako vaša motorna pila pretjerano vibrira, to može biti zbog problema s motorom, problema s vodilicom ili problema s lancem.

 

Najčešći problemi 

 

Kvar u sustavu paljenja 

Jedan od najčešćih problema s kojima se susreću vlasnici motornih pila je problem sa sustavom paljenja. Evo nekih od najčešćih problema sa sustavom paljenja: 

  1. Neispravna svjećica: Ako je svjećica neispravna, neće moći dati iskru potrebnu za pokretanje motora. 
  2. Neispravan svitak paljenja: Ako je svitak paljenja neispravan, neće moći generirati iskru visokog napona koja je potrebna za pokretanje motora. Zamijenite indukcijski svitak novim. 
  3. Problemi s ožičenjem: Ako postoje problemi s ožičenjem, to može spriječiti da iskra dođe do svjećice. Provjerite ima li na ožičenju oštećenja ili istrošenosti i po potrebi popravite ili zamijenite. Preporuča se konzultirati korisnički priručnik za specifične upute o tome kako pristupiti i zamijeniti te dijelove, kao i za sve sigurnosne mjere koje treba poduzeti. Ako niste sigurni kako riješiti problem, najbolje je potražiti pomoć stručnjaka. 

 

Kvar u sustavu goriva 

Drugi uobičajeni problem s kojim se susreću vlasnici motornih pila je problem sa sustavom goriva. Evo nekih od najčešćih problema sa sustavom goriva:

  1. Začepljen rasplinjač: Ako je rasplinjač začepljen, neće moći ispravno miješati zrak i gorivo, što će spriječiti pravilno pokretanje ili rad motora. 
  2. Cijevi za gorivo koji cure: Ako vodovi za gorivo cure, to može spriječiti gorivo da dospije do rasplinjača i motora, što će spriječiti pokretanje ili pravilan rad motora. 
  3. Prljavi filter goriva: Ako je filter goriva prljav, može spriječiti gorivo da dospije do rasplinjača i motora, što će spriječiti pokretanje ili pravilan rad motora. 
  4. Ustajalo gorivo: Ako je gorivo ustajalo, neće pravilno sagorijevati, što će spriječiti pravilno pokretanje ili rad motora. 

 

Kvar lanca

Lanac je važan dio motorne pile i odgovoran je za rezanje drva. Evo nekih od najčešćih problema s lancem: 

  1. Tup lanac: Ako je lanac tup, neće moći učinkovito rezati drvo i trebat će ga naoštriti ili zamjeniti. 
  2. Labav lanac: Ako je lanac labav, može pasti s vodilice i puknuti. 
  3. Savijeni lanac: Ako je lanac savijen, neće moći učinkovito rezati drvo i trebat će ga zamijeniti. 
  4. Istrošeni lančanik: Ako je lančanik istrošen, može doći do preskakanja lanca i puknuća. 
  5. Polomljene karike lanca: Zamijenite slomljene karike novima. Preporuča se konzultirati korisnički priručnik za posebne upute o tome kako naoštriti ili zamijeniti lanac, kao i za sve sigurnosne mjere koje treba poduzeti. Ako niste sigurni kako riješiti problem, najbolje je potražiti pomoć stručnjaka. 

 

Kvar pregrijavanja motorne pile 

Kako biste spriječili pregrijavanje, važno je redovito održavati motornu pilu, uključujući čišćenje zračnog filtera i prigušivača, te provjeravati razinu ulja. Ako se motorna pila pregrije, odmah je prestanite koristiti i pustite da se ohladi prije nego pokušate riješiti problem. Preporuča se konzultirati korisnički priručnik za posebne upute o održavanju motorne pile i sve sigurnosne mjere koje treba poduzeti. Ako niste sigurni kako riješiti problem, najbolje je potražiti pomoć stručnjaka. 

Motorna pila se može pregrijati iz više razloga, uključujući: 

  1. Prekomjerna uporaba: Neprekidna uporaba motorne pile tijekom duljeg vremenskog razdoblja može uzrokovati njezino pregrijavanje. 
  2. Začepljen filter zraka: Začepljen filter zraka ograničava protok zraka, uzrokujući pojačani rad motora i pregrijavanje. Očistite filter zraka ili ga zamijenite novim. . 
  3. Začepljen prigušivač: Začepljen prigušivač može uzrokovati pregrijavanje motorne pile. Očistite prigušivač ili neka ga očisti stručnjak.
  4. Prepunjavanje spremnika za ulje: Prepunjavanje spremnika za ulje može uzrokovati potiskivanje ulja u cilindar, uzrokujući pregrijavanje motorne pile. 

 

Kvar curenja ulja iz motorne pile

Ukoliko primjetite curenje ulja, što prije prekinite s radom i pogledajte od kuda ulje curi kako ne bi nanjeli potpunu štetu motornoj pili. U nekim slučajevima to je mali kvar koji ako sprječite na vrijeme, neće uzrokovati veliki kvar.

 

Motorna pila može ispuštati ulje iz nekoliko razloga, uključujući: 

  1. Prepunjavanje spremnika za ulje: Prepunjavanje spremnika za ulje može uzrokovati istjecanje ulja. 
  2. Istrošene ili oštećene brtve ulja: Ako su brtve ulja istrošene ili oštećene, ulje može iscuriti. Zamijenite brtve novima. 
  3. Olabavljen ili oštećen poklopac spremnika za ulje: Ako je poklopac spremnika za ulje labav ili oštećen, ulje može iscuriti. Zamijenite čep novim.
  4. Začepljeni uljni prolazi: Ako se uljni prolazi začepe, ulje može iscuriti. Očistite prolaze ili neka ih očisti profesionalac. 
  5. Curenje crijeva za ulje: Ako je crijevo za ulje oštećeno, ulje može iscuriti. Zamijenite crijevo novim. Preporuča se konzultirati korisnički priručnik za specifične upute o tome kako pristupiti i zamijeniti te dijelove, kao i za sve sigurnosne mjere koje treba poduzeti. Ako niste sigurni kako riješiti problem, najbolje je potražiti pomoć stručnjaka.

 

Objavite svoj komentar